Peryskop pokładowy dowódcy Bojowych Wozów Rozpoznawczych BWR-1 D/BRM-1 K

Dowódca ponadto dysponuje dwoma peryskopami TNPO-170A zamontowanymi we włazie, po obu stronach osłony przyrządu OKRM-I, które zapewniają widoczność w sektorze 134°. Na stanowisku siedzącego w wieży po lewej stronie dowódcy działonowego zamontowany jest dzienno-nocny celownik IPN22M2. Wykorzystując okular dzienny uzyskuje się sześciokrotne powiększenie przy polu widzenia 15°. Przy zastosowaniu noktowizora pasywnego (w nocy) powiększenie wynosi 6,7, pole widzenia 6°, a zasięg widzenia 400 m. przy natężeniu oświetlenia 3-5 mlx. Działonowy może również prowadzić obserwację terenu za pomocą trzech peryskopów TNPO-170A (przed i po lewej stronie włazu), zapewniającymi widoczność w sektorze widzenia 185°. Dowódca i działonowy posiadają możliwość obserwacji tylnej półsfery bez potrzeby dokonywania obrotu wieży, co umożliwiają zamontowane we włazach dwa peryskopy TNPT -I o polu widzenia 127°. Kierowca dysponuje czterema peryskopami TNPO-170A, umieszczonymi wokół włazu i zapewniającymi obserwację w sektorze 197°. Środkowy peryskop może być zastąpiony peryskopem TNPO-350B, umożliwiającym obserwację przy podniesionym falochronie. W warunkach nocnych w miejsce to można wstawić aktywny noktowizyjny peryskop TWNE-IPA (lub TWNO-2) o polu widzenia 35°, oparty o aktywne przetworniki obrazu (ICT), zapewniający widzialność do 60-100 m. przy natężeniu światła 3-5 mlx. Funkcjonowanie tego przyrządu jest uzależnione od podświetlenia terenu przez reflektor podczerwieni PG-125. Siedzący bezpośrednio za kierowcą operator aparatury nawigacyjnej dysponuje przyrządem obserwacyjnym TNPK-240A o ośmiokrotnym powiększeniu i polu widzenia 35°. Dzięki możliwości jego częściowego obrotu uzyskuje się sektor obserwacji do przodu 135°. Ponadto w przedziale tylnym zamontowano z każdej strony po dwa peryskopy TNPO-170A, które umożliwiają obserwację do tyłu i na boki w zakresie odpowiednio 94° i 190″. Peryskopy zamontowane w stropie wozu i przeznaczone do obserwacji na boki można wymienić na noktowizyjne TWNE-I. Wszystkie peryskopy typu TNPO-170A zamontowane w bwr mają elektrycznie podgrzewane szyby. Na stanowisku mechanika-kierowcy zamontowano: peryskop TNPO-168W, dwa peryskopy TNPA-65 i noktowizor aktywny TWNE-4B (o powiększeniu 1x i kącie widzenia 35°) z reflektorem podczerwieni FG-125.